مدیریت وبلاگ

درباره :
صفحه نخست
تماس با نويسنده
آرشيو وبلاگ
پروفايل
ايميل مدير وبلاگ


مطالب اخير
مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون غیر پزشکی سال 90 دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان
مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی مهندسی مکانیک(جدید)
زندگی بدون مهندس
جدول زمانبندی حذف و اضافه ترم892
TIAU
نظرسنجی مدیران گروه و اساتید و کارمندان دانشکده مهندسی مکانیک
تاریخ انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان اعلام شد
کلیه امتحانات روز دوشنبه 27 دی ماه برگزار نمی گردد
امتحانات روز یکشنبه 26 دی ماه اختیاری می باشد
کتاب محبوب ارتعاشات ستو

نويسندگان
******مديريت وبلاگ****** ***حميدرضا گودرزوند*** ***اميرحسين کاظمي***
دسته بندي موضوعي
اطلاعیه(٢٦)
اخبار(٢۳)
اطلاعات دانشگاهی(۱٦)
اطلاعات دانشگاهی(٧)
جزوه اساتید دانشگاه(٧)
دانلود کتاب الکترونیکی(٤)
نمونه سوال اساتید دانشگاه(۳)
آزمایشگاه(۳)
اختراعات(۳)
تکنولوژی(٢)
اخبار بازدید علمی(٢)
فن آوری نظامی(٢)
فیلم(٢)
سلاح(٢)
تازه های کتاب(۱)
دانلود نرم افزار درسی(۱)
متفرقه(۱)
خودرو(۱)
جزوه(۱)
گفتار بزرگان(۱)

آرشيو
مهر ٩٠
شهریور ٩٠
خرداد ٩٠
بهمن ۸٩
دی ۸٩
آذر ۸٩
آبان ۸٩
مهر ۸٩
شهریور ۸٩
امرداد ۸٩
تیر ۸٩
فروردین ۸٩
اسفند ۸۸
بهمن ۸۸
دی ۸۸
آذر ۸۸
آبان ۸۸
مهر ۸۸
شهریور ۸۸
امرداد ۸۸
تیر ۸۸
بهمن ۸٧

لينکستان
دانشجویان گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشتر
دانشجویان مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان
دانلود رایگان کتاب در زمینه های مکانیک و هوافضا و الکترونیک و...
وبلاگ دانشجویان شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان
مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
امام منتظر(عج)
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان
دانشجویان و مخترعین کوشا اینجا رو حتما ببینند
وبلاگ دانشجویان داروسازی ورود 88 کرمانشاه
انجمن برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد
دانشگاه پیام نور واحد شال - دانشجوی مبارز
گروه مکانیک دانشگاه آزاد واحد دماوند
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان
دانلود کتاب های مهندسی مکانیک
تازه هاي موبايل و پاسخ به سوالات
انجمن مهندسان مکانیک ایران
بچه های دانشگاه آزاد تاکستان
انجمن مهندسین مکانیک امریکا
فروشگاه اينترنتي صفر و يک
نیروگاه
لینکستان دانشجویان ایران
گروه علمی پژوهشی قلم
Maintenance Mechanics
زگهواره تا گور دانش بجوی
پرتال دانشجویان دانشگاه
فروشگاه اینترنتی المهدی
خبر نامه مکانیک ایران
mechanical science
برنامه نویسی دلفی
بهداشت عمومی
مهندسی مکانیک
مهندسان مکانیک
مهندسی مکانیک
مهندسی مکانیک
مهندسی مکانیک
بچه های مکانیک-طراحی جامدات
مهندسی مکانیک-جامدات
یک تاکستان امید
وحید چگینی
عکس و طنز
ویراستاران
دل نوشته
IRtech
ققنوس
یوسف گمگشته
وبلاگ فارسي
ليست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ايران
اخبار ict
تفريحات اينترنتي
تالارهاي گفتگو
خريد اينترنتي
مدرسه وب

"> ******************* (لطفا در محل نوشتن نام، رشته و سال ورود خود را نیز بنویسید)





Powered by WebGozar

<




درباره رشته مهندسی مکانیک

علم مکانیک که قدمت آن به اختراع چرخ و ساخت ابزارهای اولیه مورد نیاز بشر برمی‌گردد در قرون بعد توسط نیوتون و گالیله بسط و توسعه یافت و به موازات انقلاب صنعتی در اروپا، مهندسی مکانیک به عنوان یک رشته دانشگاهی مورد تحقیق و تفحص پژوهشگران قرار یافت تا جایی که اختراعات بشر در بسیاری از زمینه‌ها به نحوی با علم و مکانیک ارتباط پیدا کرد.

 


گرایش ها و ابعاد مختلف این رشته در کارشناسی ارشد

مهندسی مکانیک شاخه‌ای از مهندسی است که با طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌ها سر و کار دارد، مهندس مکانیک نقش بسزایی در بالابردن امنیت زندگی، بهبود کیفیت کلی زندگی و نیز ایجاد شور و نشاط اقتصادی ایفا می‌کند. به جرات می‌توان گفت که مهندسی مکانیک، گسترده‌ترین رشته مهندسی از نظر دامنه فعالیت و کاربردها است. مهندس مکانیک، اصول اساسی نیرو، انرژی، حرکت و گرما را به کار برده و با دانش تخصصی خود سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌ها و فرآیندهای گرمایی را طراحی کرده و می‌سازد. مهندسان مکانیک، گستره وسیعی از دستگاه‌ها، فرآورده‌ها و فرآیندها را تولید می‌کنند که به عنوان نمونه می‌توان به موتورها و سیستم‌های کنترل خودرو هواپیما، نیروگاه‌های الکتریکی، دستگاه‌های پزشکی، اجزاء و قطعه‌های گوناگون از موتورهای با ابعاد میکروسکوپی گرفته تا چرخنده‌های غول‌آسا، فناوری لیزر، طراحی و ساخت به کمک رایانه، ماشینی کردن یا خودکارسازی (اتوماسیون) و روباتیک، انواع گوناگونی از فرآورده‌های مصرفی از دستگاه‌های تهویه مطبوع گرفته تا وسایل ورزشی و غیره اشاره کرد.

مهندسی مکانیک در کارشناسی ارشد دارای ٧ گرایش اصلی است:

  • مهندسی مکانیک-طراحی کاربردی
  • مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی
  • مهندسی مکانیک-ساخت تولید
  • مهندسی مکانیک-بیو مکانیک
  • مهندسی مکانیک-سیستم محرکه خودرو
  • مهندسی مکانیک-سیستم های تعلیق ترمز و فرمان
  • مهندسی مکانیک-سازه بدنه خودرو

همچنین فارغ‌التحصیلان مهندسی مکانیک می‌توانند برای دوره کارشناسی ارشد خود 3 گرایش فرعی مهندسی مکانیک را نیز انتخاب کنند:

  • سیستم های انرژی و محیط زیست
  • انرژی هسته ای
  • مهندسی دریا

توضیحی پیرامون هر گرایش

مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی

هدف، تربیت متخصصانی است که بتوانند در مراکز تولید و کارخانه‌ها اجزاء و مکانیزم‌های ماشین آلات مختلف را طراحی کنند. در این گرایش به بررسی انواع نیروها، حرکت‌ها و تأثیر آنها در اجزاء مختلف ماشین پرداخته شده و بهترین حالت قطعه مورد نظر برای تمامی آن نیروها و گشتاورها برای برداشتن بهترین کارایی در عمر مناسب طراحی می‌گردد.

مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی

این رشته در به کار بردن علوم و تکنولوژی مربوط جهت طرح و محاسبه اجزاء سیستم‌هایی که اساس کار آن‌ها مبتنی بر تبدیل انرژی انتقال حرارت و جرم است به متخصصان کارایی لازم را می‌دهد و آن‌ها را جهت فعالیت در صنایع مختلف مکانیک در رشته حرارت و سیالات آماده می‌کند.

مهندس مکانیک – ساخت و تولید

هدف این گرایش ترتیب کارشناسانی است که با به کار بردن تکنولوژی مربوط به ابزارشناسی و ابزارسازی، ریخته‌گری، جوشکاری، فرم دادن فلزات و ... کارگاه یا کارخانه‌های تولیدی آماده کار در زمینه ساخت و تولید ماشین‌آلات و صنایع را طراحی کنند.

مهندسی مکانیک – بیومکانیک

بیومکانیک در واقع کاربرد علم مکانیک در بیولوژی (زیست‌شناسی) است. در بیومکانیک هدف درک مکانیزم سیستم‌های زنده است. در مورد یک اورگانیزم نیز بیومکانیک به درک عملکرد طبیعی آن، تخمین تغییرات در اورگانیزم و پیشنهاد روش‌های مصنوعی در مورد آن کمک می‌کند.

گرایش بیومکانیک توانایی طراحی و ساخت تجهیزات، مواد و لوازم پزشکی، ایمپلنت‌ها، اورتزها و پروتزهای مناسب و سازگار با بدن موجود زنده‌ را به متخصصان می‌دهد.

مهندسی مکانیک – سیستم محرکه خودرو – سیستم‌های تعلیق ترمز و فرمان – سازه بدنه خودرو

هدف این گرایش تربیت متخصصانی در زمینه‌‌های مختلف اجزاء خودرو برای طراحی خودروهایی با مصرف سوخت و آلودگی بهینه و راحتی و آسایش بیشتر سرنشین و عمر مناسب در کاربردهای مختلف خودروها است.

سیستمهای انرژی و محیط زیست

تربیت متخصصان برای طراحی سیستم‌های بهینه مصرف سوخت و بر اساس معیارهای اقتصادی هدف این گرایش است. متخصصان این رشته واحدهایی مربوط به رشته‌ی اقتصاد می‌گذرانند و طی آن بحث‌های مکانیکی مورد نیازی را فرا می‌گیرند که به طراحی سیستم‌های انرژی بر اساس بهینه مصرف انرژی و بهینه آلودگی محیط زیست می‌پردازند.

مهندسی هسته‌ای

هدف این گرایش تربیت متخصصانی جهت طراحی و استفاده از انرژی هسته‌ای است. این رشته به 3 گرایش پرتوپزشکی، طراحی رآکتور و چرخه‌ی سوخت تقسیم می‌شود. در گرایش رآکتور به تکنولوژی تولید سوخت هسته‌ای بر اساس طراحی رآکتور مناسب و دینامیک رآکتور پرداخته می‌شود. درگرایش چرخه سوخت به فرآیندهای سوخت هسته‌ای از استخراج از معدن تا لحظه‌ای که به سوخت تبدیل می‌شود پرداخته می‌شود و در گرایش پرتوپزشکی نیز به استفاده از انرژی هسته‌ای در کاربردهای پزشکی از جمله MRI و CT scan و ... پرداخته می‌شود.

مهندسی دریا

هدف تربیت متخصصانی است که به طور تخصصی در ارتباط با کشتی و سازه‌های دریایی مثل اسکله‌ها و سکوهای نقتی متحرک مطالعه می‌کنند و به طراحی بدنه، استحکام بدنه، سیستم‌های موتور گیربکس، پایداری کشتی در مقابل امواج جانبی کشتی و طراحی مربوط به ناوبری (مسیریابی کشتی) می‌پردازند.

گرایش‌های این رشته در مقطع کارشناسی

رشته مهندسی مکانیک دارای سه گرایش، طراحی جامدات، حرارت و سیالات و ساخت و تولید در مقطع کارشناسی است که گرایش طراحی جامدات به بررسی انواع نیروها، حرکت‌ها و تأثیر آن‌ها در اجزاء مختلف ماشین می‌پردازد. مهندس طراح جامدات با توجه به نیازهای جامع، دستگاه‌ها و ماشین‌ها مختلف را طراحی می‌کند..

گرایش حرارت و سیالات به تحلیل و طراحی سیستم از دیدگاه حرارتی سیالاتی می‌پردازد و مهندس طراح سیالات به طراحی سیستم‌های برودتی و حرارتی و تأسیساتی در ساختمان‌ها و اماکن می‌پردازد.

گرایش ساخت و تولید نیز به مسائل مربوط به ساخت بهینه و تولید با کیفیت بالا می‌پردازد و بیشتر به حل موضوعات و مشکلات فرآیندها و دستگاه‌های ساخت و تولید می‌پردازد.  

توانایی‌های لازم برای داوطلبان این رشته

مکانیک بهشت ریاضیات است. این جمله زیبا از "لئوناردو اولر" ریاضیدان بزرگ سوئیسی بنیان‌گذار ارتباط تنگاتنگ ریاضیات با مکانیک است. مکانیک بخشی از علم فیزیک است. به همین دلیل دانشجوی مهندسی مکانیک باید در دو درس ریاضی و فیزیک قوی بوده و همچنین از هوش، استعداد و قدرت تجسم خوبی نیز برخوردار باشد. یک مهندس مکانیک بنا به مقتضیات رشته خود می‌بایست در محیط‌های تولیدی و کارخانه‌ها مشغول به کار شود در نتیجه باید توانایی کار در محیط‌های شلوغ، پرسروصدا، خشن و دور از شهر را داشته باشد.

زمینه های اشتغال                              

بازار کار در خارج از کشور

چشم انداز شغلی مهندسان در خارج کشور نیز بسیار امیدبخش و با استحکام است. برای مثال در ایالات متحده آمریکا رشد شغل‌ها و حرفه‌های مربوط به مهندسی مکانیک هر سال حدود 16% (35 هزار شغل) است و انتظار می‌رود این آهنگ رشد تا چند سال آینده هم حفظ شود. مهندسان مکانیک از روزگاران گذشته تا به امروز اغلب در بخش‌های صنعتی نقش عمده‌ای ایفا کرده و می‌کنند.

همچنین صنعت پزشکی و داروسازی فرصت‌های شغلی جدید و هیجان‌انگیزی را برای مهندسان مکانیک  به وجود آورده‌اند تا نیروها و دانش‌های زیستی را در هم بیامیزند.

مواد امتحانی و ضرایب آنها

در این بخش مواد امتحانی و ضرایب مربوط به دانشگاه آزاد و سراسری در دسترس شما قرار گرفته است. با مراجعه به لینک‌های حاشیه می‌توانید از مواد امتحانی و ضرایب آن‌ها در کنکور سراسری و آزاد مطلع شوید. اطلاعات مربوط به این بخش از دفترچه‌های کنکور مربوط به آزمون دانشگاه سراسری و آزمون دانشگاه آزاد استخراج شده است.

مواد امتحانی و ضرایب در دانشگاه سراسری

گرایش

دروس و ضرایب

زبان عمومی و تخصصی

ریاضی

حرارت و سیالات*

جامدات*

دینامیک و ارتعاشات*

ساخت و تولید*

ساخت و تولید

1

2

1

2

1

4

طراحی‌کاربردی

1

2

2

3

2

0

تبدیل انرزی

1

2

3

2

2

0

مهندسی پزشکی-بیومکانیک

3

4

3

4

3

3

سیستم محرکه خودرو

2

3

3

3

2

0

طراحی‌سیستم‌های تعلیق، ترمز، فرمان

2

3

1

3

4

0

سازه بدنه خودرو

2

3

2

4

3

0

 

*حرارت و سیالات: ترمودینامیک، مکانیک سیالات و انتقال حرارت

*جامدات: استاتیک، مقاومت مصالح و طراحی اجزا

*دینامیک و ارتعاشات: دینامیک، ارتعاشات، دینامیک ماشین و کنترل

*ساخت و تولید: ماشین ابزار، قالب پرس، علم مواد، ماشین‌های کنترل عددی، اندازه‌گیری، تولید مخصوص، هیدرولیک و نیوماتیک، مدیریت تولید

مواد امتحانی و ضرایب در دانشگاه آزاد

 

گرایش

دروس و ضرایب

زبان‌تخصصی انگلیسی

ریاضی

حرارت و سیالات*

جامدات*

دینامیک و ارتعاشات*

ساخت و تولید*

آناتومی و فیزیولوژی

محاسبات عددی

تبدیل انرژی

3

3

4

2

2

0

0

2

ساخت و تولید

1

2

1

2

1

4

0

0

طراحی کاربردی

1

2

2

3

2

0

0

0

بیومکانیک

3

3

4

4

3

0

3

0

 

*حرارت و سیالات: ترمودینامیک، مکانیک سیالات و انتقال حرارت

*جامدات: استاتیک، مقاومت مصالح و طراحی اجزا

*دینامیک و ارتعاشات: دینامیک، ارتعاشات، دینامیک ماشین و کنترل

*ساخت و تولید: ماشین ابزار، قالب پرس، علم مواد، ماشین‌های کنترل عددی، اندازه‌گیری، تولید مخصوص، هیدرولیک و نیوماتیک، مدیریت تولید

 

سرفصل‌های دروس رشته مکانیک(سرفصل های پارسه)

این بخش سرفصل‌های پارسه را شامل می‌شود که بر اساس تحلیل کنکور سال‌های گذشته تدوین شده است و پارسه سعی کرده که در جزوه‌های تالیفی خود این سرفصل‌ها را پوشش دهد.

شاخه حرارت و سیالات

  • مکانیک سیالات

بخش 1) خواص سیالات

ویسکوزیته و سرعت حد، دانسیته، کشش سطحی، ضریب انبساط حجمی، ضریب انبساط حرارتی ...

بخش 2) استاتیک سیالات

فشار و فشارسنجی(مبحث بارومتری و مانومتری)، نیروی وارده بر سطوح (تخت و خمیده) و نقطه اثر آن، قانون ارشمیدس، مبحث ناپایداری تعادل سکون, وسایل اندازه گیری (سرریز ونتوری)

بخش 3) سینماتیک

تعریف انواع جریان، تعریف خط جریان و تابع جریان وپتانسیل، مفاهیم مربوط به سرعت و شتاب، مفاهیم مربوط به تغییر شکل یک ذره، مفهوم مشتق مادی ،انواع خطوط مهم و معادلات آنها ...

بخش 4) دینامیک ذره ای از سیال در جریان غیرلزج

معادله اولر، مبحث تعادل سنجی، معادله برنولی در امتداد خط جریان، معادله برنولی در امتداد عمود بر خط جریان، محدودیتهای استفاده از معادله برنولی ...

بخش 5) دینامیک توده‌ای از سیال در جریان لزج

مفهوم روش انتگرالی (قضیه انتقال رینولدز)، قانون بقای جرم و قانون بقای ممنتوم (خطی و زاویه ای) بصورت انتگرالی، ضریب تصحیح ممنتوم، معادلات ناویر ـ استوکس، معادله پیوستگی.

بخش 6) آنالیز ابعادی و تشابه

نکات مربوط به یک آنالیز ابعادی صحیح، شرطهای تشابه، اعداد بدون بعد مهم در مکانیک سیالات، تست روی مدل و مشکلات آن

بخش 7) جریان داخلی

قانون بقای انرژی، جریان آرام و درهم در یک لوله، دیاگرام مودی و چگونگی تفسیر آن، معادله پوآزی، لوله های

سری و موازی، تلفات اصطکاکی و موضعی، فرمول دارسی وایزباخ، مفهوم خط تراز انرژی، مفهوم قطر هیدرولیکی ...

بخش 8) جریان خارجی

مفهوم جریان پتانسیل در اطراف یک جسم، مفهوم تابع پتانسیل سرعت، معادله لاپلاس، معرفی توابع مقدماتی (چاه، چشمه، دابلت ...) مفاهیم مربوط به ضریب لفت و درگ، انواع درگ

مفهوم لایه مرزی، چگونگی تغییرات فشار در لایه مرزی، چگونگی توزیع تنش برشی در بالای یک صفحه تخت در جریان آرام و جریان درهم، مفهوم زیر لایه آرام، جدایی لایه مرزی، تاثیر پارامترهای مختلف (زبری، شکل جسم و ...) بر ضریب درگ.

جریان سیال تراکم پذیر

  • ترمودینامیک

تعاریف و مفاهیم اولیه

خواص ترمودینامیکی

نمودارهای فازی مواد مختلف

کار و انتقال حرارت

قانون اول ترمودینامیک برای سیستم و CV

قانون دوم ترمودینامیک

انتروپی

چرخه های توان و تبرید

ترمودینامیک مخلوطها و سایکرومتری

احتراق

روابط ترمودینامیکی

جریان تراکم پذیر

  • انتقال حرارت

مفاهیم اولیه و موازنه انرژی

مکانیزم غالب انتقال حرارت

معادله هدایت

هدایت یک بعدی شرایط پایا

هدایت دوبعدی شرایط پایا

هدایت گذرا

مفاهیم اولیه انتقال حرارت جابجایی

انتقال حرارت جابجایی در جریانهای خارجی

انتقال حرارت جابجایی در جریانهای داخلی

مبدلهای حرارتی

انتقال حرارت تشعشع

جابجایی آزاد

  • ساخت و تولید

سیستم‌های اندازه‌گیری ـ علم مواد

اوینورسال ـ عملیات حرارتی ـ هیدرولیک و نیوماتیک

توانایی ماشین کاری ـ جوشکاری ـ قالب پرس

ماشین کنترل عددی ـ تولید مخصوص ـ مدیریت تولید

شاخه جامدات

  • استاتیک

روش‌های انرژی (معادلات تعادل در 2 و3 بعد)

اعضای دو نیری و سه نیرویی

تیرها(تحلیل نیرو در تیرهای تخت و خمیده و نمودارهای گشتاور خمشی و برشی )

خرپاها ـ قاب‌ها ـ ماشین‌ها

قرقره و کابل‌ها ـ اصطکاک لغزشی و غلتشی و تسمه‌ای ـ محاسبه مرکز سطح ـ محاسبة ممان اینرسی سطوح

اصل کار مجازی

  • مقاومت مصالح

تنش‌های محوری و مکانیکی

کرنش و تغییر مکان محوری ـ قانون هوک

تنش‌های پیچشی

تنش‌های خمشی

تنش‌های برشی

بارهای مرکب

محاسبه خیزها در تیرها

روش‌های انرژی

  • مقاومت مصالح

تبدیل تنش ـ دایره مور- معیارهای شکست

رفتار خمش در پلاستیک ـ رفتار پیچش در پلاستیک

پوسته‌های جدار نازک و ضخیم

کمانش تیرها

  • طراحی اجزا

طراحی استاتیکی ـ طراحی خستگی

معیارهای شکست مواد نرم و ترد

پیچ‌ها و جوش‌ها

  • طراحی اجزاء

فنرها

یاتاقان‌های لغزشی

یاتاقان‌های غلتشی

انواع چرخ دنده‌ها (ساده ـ مارپیچ ـ مخروطی ـ حلزونی)

کلاچ‌ها ـ ترمزها ـ تسمه‌ها- طناب و کابل

شاخه دینامیک، ارتعاشات، کنترل

  • دینامیک

حرکت مستقیم‌الخط

حرکت منحنی‌الخط درصفحه

مؤلفه‌های سرعت و شتاب در دستگاه‌های مختصات (دکارتی، قطبی، قائم و مماس و کروی)

دستگاه‌های چرخان و مفهوم شتاب کریولیس

قانون دوم نیوتن

قانون اویلر

کار و انرژی

حرکت تحت تأثیر نیروهای مرکزی

قوانین بقا

اندازه حرکت خطی و زاویه‌ای و کاربردهایش

برخورد اجسام

سینماتیک اجسام صلب در صفحه و فضا

سینتیک اجسام صلب در صفحه و فضا

  • ارتعاشات

مفاهیم اولیه ارتعاشات

ارتعاشات آزاد سیستم‌های یک درجه آزادی بدون میرایی

سیستم معادل- میرایی معادل - سختی معادل

معادلات حرکت و فرکانس طبیعی: 1ـ روش نیوتن 2ـ روش انرژی 3ـ روش رایلی 4ـ روش سیستم‌های معادل

ارتعاشات آزاد سیستم‌های یک درجه آزادی با میرایی

شرایط پایداری سیستم

مشخصه‌های مهم حرکت (فرکانس طبیعی میرایی، کاهش لگاریتمی، انرژی تلف شده و ...)

ارتعاشات آزاد با شکل‌های دیگر میرایی (اصطکاک خشک)

استخراج و حل معادلات حرکت

تحریک‌ هارمونیک سیستم‌های یک درجه آزادی:

ارتعاشات ناشی از نیروی تحریک هارمونیک

ارتعاشات ناشی از حرکت نامیرایی‌های دوار

حرکت ناشی از تحریک هارمونیک پایه

ارتعاش ناشی از حرکت جرم‌های رفت و برگشتی

پاسخ به نیروی تحریک کلی

پاسخ به تحریک پایه

ارتعاشات آزادسیستم‌های دو درجه آزادی

فرکانس‌های طبیعی

شکل مودهای اصلی

معادلات حرکت و حل آنها- دی‌کوپله کردن

مفهوم گره

اصل تعامد

ارتعاشات آزاد و اجباری سیستم‌های چند درجه آزادی

روش لاگرانژ

  • دینامیک ماشین

مفاهیم، تعاریف و مقدمات

حرکت‌شناسی سازوکارهای صفحه‌ای

درجه آزادی سازوکارهای صفحه‌ای

مراکز آنی چرخش سازوکارهای صفحه‌ای- موقعیت و تعداد آن‌ها

سرعت شناسی با استفاده از مراکز آنی چرخش

سرعت‌شناسی سازوکارهای صفحه‌ای

شتاب‌شناسی سازوکارهای صفحه‌ای

روابط کلی سرعت و شتاب‌

سازوکارهای صفحه‌ای معادل

نیروشناسی سازوکارهای صفحه‌ای – تحلیل کلی نیروها

ترازمندی اجرام چرخان

ترازمندی اجرام‌آرو

بادامک و پیرو

مجموعه چرخ‌دنده‌های خورشیدی صفحه‌ای

  • کنترل

مدلسازی ریاضی سیستم‌های مکانیکی، الکتریکی، سیالاتی، هیدرولیکی و حرارتی و به دست آوردن تابع تبدیل آنها

به دست آوردن تابع تبدیل از معادلات فضای حالت و برعکس

به دست آوردن معادلات فضای حالت

به دست آوردن روابط از روی دیاگرام بلوکی و گراف گذر سیگنال و برعکس

اثرات فیدبک

انواع کنترلرو جبران کننده‌ها

پارامترهای مهم در طراحی سیستم‌های کنترل فیدبک

پایداری ـ معیار پایداری راث ـ هرویتس

سرعت و مشخصه‌های گذرای سیستم‌های کنترل فیدبک

خطای حالت ماندگار ـ نوع (type) سیستم

ثابت‌های خطا و مقادیر حالت ماندگار

روش مکان هندسی ریشه‌ها (تعاریف، اصول، رسم، تحلیل)

تعریف پاسخ فرکانسی ـ دیاگرام دامنه و فاز بُدی

دیاگرام نایکوئست ـ حد فاز و حد بهره

ترسیم دیاگرام نایکوثیست

معیار پایداری نایکوئست

سیستم‌های تأخیری

  •  منابع آزمون ارشد

منابع در زیر به دو دسته تقسیم شده‌اند. دسته‌ی اول منابعی است که در طول دوره‌ی کارشناسی از سوی اساتید دانشگاه‌های سراسری (به عنوان مرجع) به دانشجویان هر رشته معرفی می‌شوند و دسته دوم منابع کمک آموزشی هستند که یک دانشجو برای شرکت در آزمون ارشد، درکنار مراجع اصلی به این منابع نیز نیازمند است. منابع کمک آموزشی متفاوتی در بازار موجود است که منابع و جزواتی که متعلق به پارسه است به دلیل جامع بودن دانشجو را از سایر منابع بی‌نیاز می‌کند.

منابع آموزشی

منابع دانشگاهی

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها

منبع:سیستم مشاوره موسسه آموزش عالی پارسه

 

 

 

 

...

نوشته ي مدیریت وبلاگ در ساعت ۱:٥٦ ‎ب.ظ در ۱۳۸۸/٤/٢۳
    ديدگاه شما()   لينک